Annons Annons

Annonsera

Vare sig du ska lansera en ny produkt eller rekrytera en läkare till din klinik så är Läkartidningens olika kanaler de överlägset bästa.

Som medlemstidning för Sveriges läkarförbund har Läkartidningen den absolut högsta räckvidden i målgruppen läkare och tack vare flera kompletterande mediekanaler kan vi hjälpa dig att hitta den kombination som passar dina behov bäst

Annonsmaterial

Platsannonser mejlar du till annonser@lakartidningen.se

Produktannonser mejlar du till produktannonser@lakartidningen.se

Banners mejlar du till banner@lakartidningen.se

Kontakta marknadsavdelningen så berättar vi mer.

Tel 08-790 35 60 eller marknad@lakartidningen.se

Välkommen som annonsör!

Ulf Jansson

Försäljnings- och marknadsdirektör


Så här når du Sveriges läkarkår!

TIDNINGEN

.

Vetenskap sedan 1904.

Läkartidningen är Sveriges ledande medicinska tidskrift. Som medlemstidning för Sveriges läkarförbund har den en överlägsen räckvidd i målgruppen läkare. Tidningen är en självklar bas vid marknadsföring mot Sveriges läkarkår.

Fakta

  •  TS-kontrollerad upplaga 44 600 ex, Nordens största medicinskt vetenskapliga tidskrift
  •  85 000* läsare 
  •  73 %* räckvidd i målgruppen läkare *(Orvesto Näringsliv 2017)

Målgrupp och distribution

  • 36 600 medlemmar i Sveriges läkarförbund 
  • 2 700 medicine studerande 
  • 5 100 fullt betalande prenumeranter (apotek, vårdcentraler,myndigheter, läkemedelsindustrin m fl) 
  • 1 000 friex, bl a till medlemmarna i läkemedelskommittéerna

Varför annonsera i Läkartidningen?

  • Högsta räckvidden ger den lägsta kontaktkostnaden
  • Du annonserar i en trovärdig miljö
  • 41 minuter - lång lästid
  • Kombinationen med våra digitala kanaler ger en stark närvaro i målgruppen

 

Medieinformation 2019

Digital annonsering 2019

Digital platsannonsering 2019

Produktannonsering i print 2019

Platsannonsering i print 2019

 

Information in English 2019

Print ads 2019

Digital ads 2019

Recruitment print ads 2019

Recruitment digital ads 2019

LÄKARTIDNINGEN.SE

Sveriges viktigaste läkarsajt.

Läkartidningen.se är Sveriges viktigaste läkarsajt och våra besökarsiffror ökar stadigt.

Här når du ca 150 000* veckounika besökare som aktivt läser nyheter och söker information.

*(KIA index, feb 2019)

.

Varför annonsera på Läkartidningen.se?

  • Ger mätbara resultat 
  • Förstärker printkampanjen 
  • Driver besökare till din egen sajt 
  • Du når andra läsare än i tidningen 

Målgrupps- och användaranalys

  • 74 % läkare
  • 9 % sjuksköterskor/annat vårdyrke
  • 5 % forskare/läkemedelsindustrin
  • 12 % övrigt
  • 19 % läser inte papperstidningen regelbundet
  • 25 % av besökarna har klickat på en banner (Questback, okt 2016. Bas 999 personer)

 

Annonsera på Läkartidningen.se 2019

Digital rates 2019


NYHETSBREVET

.

Rakt in i målgruppen

Läkartidningens nyhetsbrev mejlas varje dag till ca 40 700 mottagare,  varav ca 33 000 medlemmar i Sveriges läkarförbund. Här når du rakt in i målgruppen och kan styra läsarna till din sajt. Du förstärker din printkampanj och får snabbt ett mätbart resultat.

Annonspriser i Läkartidningens nyhetsbrev 2019

Digital rates for the Newsletter 2019


TRÄFFA DIN MÅLGRUPP PÅ PLATS!

.

Ställ ut på våra symposier och Karriärkvällar

Som utställare på Läkartidningens symposier har du möjlighet att verkligen prickskjuta på en specifik målgrupp/specialitet för att på plats få direktkontakt med besökarna i en perfekt miljö.  Vi arrangerar oftast halvdagsevent, vilket gör er närvaro effektivt och inte alltför tidskrävande.

Du får

  • Medverkan i all marknadsföring inför arrangemanget i alla våra kanaler
  • Närvara med roll-up och information
  • Egna platser till seminariet 

Söker du läkare till din arbetsplats?

Då ska du ställa ut på våra karriärevent som vi arrangerar vid fyra tillfällen per år över hela Sverige.

Kontakta oss så berättar vi gärna mera.

Marknadsavdelningen, 08-790 35 30, 08-790 35 60 eller marknad@lakartidningen.se